Hos Jobeffekt har vi erfaring med, at effektivisere kommunernes job rekruttering. I årene fremover vil fx pleje- og omsorgspersonale stadig være en knap ressource for mange kommuner. Det vil derfor fortsat være afgørende, at man kommunikere tydeligt og inspirerende i stillingsopslagene og at man gennemfører effektive jobannoncer på de medier, hvor målgruppen befinder sig. Tiden hvor man blot kunne opslå virksomhedens ledige stillinger på egen website og fx en jobportal er forbi.
Jobeffekt hjælper kommunerne igennem rekrutteringsprocessen. Både med ordlyden i stillingsopslagene samt udarbejdelsen af jobannoncerne til hundredvis af medier. Vi tager også gerne en strategisk dialog omkring rekrutterings udfordringerne i netop jeres kommune!
For at igangsætte en jobkampagne skal vi blot modtage en mail med stillingsopslaget. Herfra klarer vi den videre proces. Vi udarbejder jobkampagnen igangsætter jobannoncerne og rapporterer efterfølgende tilbage med nøgletal på resultaterne.
Det samme gør sig gældende, hvis kommunen ønsker rådgivning om indhold i stillingsopslaget. Kontakt os på mail eller telefon, så hjælper vi , hvis der er behov for dette.
Vores mange kommunale jobkampagner har givet os stort indblik i, hvordan man mest effektivt ”rammer” målgruppen - indenfor alle jobkategorier. Vi kan også hjælpe jeres kommune!
Mange af de egnede kandidater er ofte i arbejde og derfor tilbyder vi hos Jobeffekt produkter, der både rammer de aktivt søgende og de profiler der ikke besøger jobsites. Vi kommunikerer således både til dem der ikke er aktivt jobsøgende - fordi de er i job -samt dem der er jobsøgende. Ud fra omfattende data identificerer vi hvor og hvornår din målgruppe er på online medier - og så rammer vi dem med netop dit budskab.
Vi rammer - som de eneste - de ønskede kandidater på ALLE digitale platforme:
Vi er ofte på mere end 500 forskellige medier med vores kampagner. Bannere og posts med jeres ledige job, skaber både opmærksomhed om jeres virksomhed samt inspiration og motivation til at søge den ledige stilling.
På baggrund af vores mange gennemførte jobkampagner ved vi fx hvilke medier pædagoger og sosu assistenter er på mange gange dagligt. Og så rammer vi dem med vores jobkampagner netop der.
Jobeffekt udarbejder alle annonceformater til sociale medier, online sites og App’s. Alt vi skal modtage er stillingsopslaget.
Efter hver jobkampagne udarbejdes en udførlig rapport med oversigt over antal visninger pr. medie og antal kliks til stillingsopslag.
Vi opnår rigtig gode resultater, relevante kandidater kommer
til samtale – og stillingen bliver besat.
Til vores faste samarbejdspartnere udvikler vi specielle sider om netop deres kommune, hvor stillingerne bliver præsenteret i et interessant og relevant univers. Dette skaber øget opmærksomhed hos de potentielle ansøgere – og derved opnås flere relevante ansøgninger.
Hos Jobeffekt kan du analysere dit stillingsopslag for køns kodede ord – og dermed øge chancen for flere ansøgninger fra både kvinder og mænd!
Teksten i dit stillingsopslag har stor indflydelse på, om både kvinder og mænd søger jeres ledige stilling. Som de første i Danmark har Jobeffekt udviklet IT værktøjet Gender-Code som analyserer jeres stillingsopslag og giver en umiddelba indikation af vægtningen af maskuline og feminine ord i jeres stillingsopslag.
Forskningsresultater viser evidens for, at mange kvinder ubevist undlader at ansøge stillinger, hvis formuleringerne i stillingsopslaget har en overvægt af maskuline ord. Med vores Gender-Code analyse har du således muligheden for at tilrette dit stillingsopslag, så både flere kvinde og mænd finder det relevant og interessant.
Vi kan tydeligt se, at antallet af ansøgninger stiger hvis man formulerer stillingsopslaget anderledes og mere utraditionelt. Vi hjælper – uden beregning – virksomheder med dette.